Μύρων Φλουρής : Η Θεσσαλονίκη καλό παράδειγμα για τον συνεδριακό τουρισμό

Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποτελέσει best practice στον τομέα του συνεδριακού τουρισμού και υπάρχει στρατηγική γι’ αυτό, όπως και για την ανάπτυξη της Μακεδονίας γενικότερα, επισήμανε ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης, Υπουργείο Τουρισμού Ελλάδας Μύρων Φλουρής, στο 13ο συνεδρίου του HAPCO & DES για τον Επαγγελματικό́ και Συνεδριακό́ Τουρισμό́, με τίτλο «The Future is Now», που διεξάγεται στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

“Πολιτιστικά, οικονομικά, αναπτυξιακά, είναι ένα διαβαλκανικό κέντρο. Έχει πολύ ωραίες αναπτυσσόμενες περιοχές και περιοχές που χρειάζονται ανάπτυξη με εναλλακτικό τουρισμό, όπως είναι η γαστρονομία, ο ορειβατικός τουρισμός, ο τουρισμός στα χιονοδρομικά κέντρα και μάλιστα όλα είναι πολύ κοντά στη μία ώρα, κάτι που είναι βέλτιστα πρακτικό. Έχει ένα μεγάλο εκθεσιακό κέντρο, τις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ κάτι που δεν βρίσκεις συχνά και είναι στραμμένη προς τη θάλασσα, βλέπουμε τη θάλασσα.  Όλα αυτά συνηγορούν στο γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αναπτυχθεί στον συνεδριακό τουρισμό», σημείωσε ο κ Φλουρής.
Διευκρίνισε όμως, πως η ανάπτυξη αυτή θα πρέπει να γίνει χωρίς να επιβαρυνθούν οι τοπικές υποδομές, φέρνοντας αθρόα κόσμο και ανεξέλεγκτα, αλλά με σωστό τρόπο να αποτελέσει το κέντρο για να αναπτυχθεί όλη η περιοχή.

Ο συνεδριακός τουρισμός όπως ο ίδιος τόνισε, μπορεί να βοηθήσει στην επέκταση της τουριστικής σεζόν. «Δυστυχώς, ακόμα και στο συνεδριακό τουρισμό, παρότι η όμορφη Θεσσαλονίκη διαθέτει αρκετές υποδομές, αλλά και πολλή όρεξη και χαρά για να διοργανώσει συνέδρια, το μεγαλύτερο κομμάτι των συνεδρίων γίνεται στην Αθήνα», υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης, και εξήγησε πως μόνο το 1/3 των συνεδρίων που πραγματοποιούνται στην Ελλαδα, λαμβάνουν χώρα στη Θεσσαλονίκη.

Η περιφερειακή διευθύντρια, ICCA Έφη Κουδέλη, τόνισε πως, «η Ελλαδα είναι μια χώρα που όλοι θέλουν να επισκεφθούν και αυτό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα για να αποτελέσει έναν σημαντικό προορισμό για τον συνεδριακό τουρισμό σε διεθνές επίπεδο».

«Η φιλοξενία, η γαστρονομία, οι ομορφιές της Ελλαδας, η εμπειρία του ανθρώπινου δυναμικού και η τεχνογνωσία, καθιστούν την Ελλάδα, ιδιαίτερα ανταγωνιστική στην αγορά του τουρισμού», υπογράμμισε η γενική διευθύντρια ΣΕΤΕ Μαρία Γάτσου και τόνισε πως «ο επαγγελματικός και συνεδριακός τουρισμος είναι ένα απο τα πέντε βασικά τουριστικά προϊόντα της χώρας μας».

Η πρόεδρος HAPCO & DES – Μέλος του Συμβουλίου IAPCO, Διευθύνων Σύμβουλος AFEA Σίσσυ Λυγνού, τόνισε πως το συνέδριο αποσκοπεί να δώσει το μήνυμα της αξίας του εθνικού επαγγελματικού και συνεδριακού τουρισμού και την τεράστια συμβολή του στην εθνική οικονομία και ανάπτυξη. Είμαστε στο μέλλον, κοιτάμε τις τάσεις, τις προκλήσεις, τις ενέργειες, την ανάγκη για ενίσχυση των υποδομών, την ανάγκη ενίσχυσης και εκπαίδευσης των νέων, προσέλκυση ταλέντων που είναι η μεγάλη πρόκληση του κλάδου μας και φυσικά πως θα συνεργαστούμε με όλους τους φορείς, για να αναδείξουμε την Ελλάδα ως τον κορυφαίο ιδανικό προορισμό που σίγουρα δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τον ανταγωνισμό».

Στο συνέδριο συμμετείχε με έναν πρωτότυπο διαδραστικό τρόπο ο επικεφαλής της Έδρας της UNESCO για την Έρευνα του Μέλλοντος – Πρόεδρος ΙΤΕ, MOMus (GR) Επαμεινώνδας Χριστοφιλόπουλος, ζήτησε από τους συμμετέχοντες να στείλουν ένα γράμμα ο ένας στον άλλον, για το μέλλον στον τομέα των συνεδρίων.

«Αυτό που τονίζουμε είναι ότι το μέλλον είναι αβέβαιο, απρόβλεπτο. Υπάρχουν στοιχεία δεξιά και αριστερά που μπορούν να μας δώσουν την κατεύθυνση, που είναι δυνατόν να πάει το μέλλον και προς ποια κατεύθυνση που συνήθως τα αγνοούμε.  Μέσα από αυτή τη διαδικασία βλέπουμε με ποιον τρόπο αυτή η πληροφορία μπορεί να γίνει αξιοποιήσιμη και παίζουμε κιόλας για το πώς μπορούμε τέτοιου είδους μέλλοντα να τα σκαλίσουμε και να τα βάλουμε στο μυαλό μας με έναν πιο δημιουργικό τρόπο» εξήγησε ο κ Χριστοφιλόπουλος.

«Το διαδραστικό αυτό παιχνίδι, είναι ένα νοητικό ταξίδι όπου πραγματικά σε βάζει να σκεφτείς ένα μέλλον, το οποίο είναι πολύ πιθανό αλλά συνήθως το αγνοούμε. Οι πληροφορίες υπάρχουν συνήθως όμως τείνουμε να σκεφτόμαστε το επίσημο μέλλον, ένα μέλλον ανάπτυξης και ευημερίας, παρόλο που τα σημάδια, είτε αυτό λέγεται κλιματική κρίση, είτε λέγεται τεχνητή νοημοσύνη, είτε λέγονται άλλες κοινωνικές προκλήσεις που μπορούν να δημιουργήσουν μεγαλύτερη ευαλωτότητα, τα αγνοούμε και συνεχίζουμε να κάνουμε σαν να μη συμβαίνει τίποτα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία θεωρούμε ότι έχουν συμβεί αυτά τα πράγματα και σκεφτόμαστε τι σημαίνει αυτό για τη συγκεκριμένη βιομηχανία και να το επικοινωνήσουμε με όσο μπορούμε πιο ξεκάθαρο τρόπο».

Πηγη: amna.gr