Θεσσαλονίκη: Εντός Φεβρουαρίου οι παρεμβάσεις στη Δημητρίου Γούναρη, τον Μάρτιο στην Αριστοτέλους

Οι πρώτες παρεμβάσεις του δήμου Θεσσαλονίκης στους δύο κεντρικούς άξονες της πόλης

Μπορεί η καθαριότητα και η δημοπράτηση του έργου της πλατείας Ελευθερίας να ήταν από τις πρώτες προτεραιότητες για τη διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη, παράλληλα, όμως, αντιδήμαρχοι και υπηρεσίες έτρεχαν τις διαδικασίες για τις πρώτες παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο.

Διαβάστε – «Ναι» από Πράσινο Ταμείο για χρηματοδότηση της πλατείας Ελευθερίας – Τον Φεβρουάριο η δημοπράτηση

Στις προγραμματικές του δεσμεύσεις ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης έδωσε ένα πρώτο δείγμα των όσων θα αλλάξουν το επόμενο διάστημα στην πόλη, με στόχο μια Θεσσαλονίκη λειτουργική, προσβάσιμη και ασφαλή. Οι παρεμβάσεις αποκατάστασης θα ξεκινήσουν από κεντρικούς άξονες και έπειτα θα επεκταθούν στις κοινότητες. Μάλιστα, σύμφωνα με τον δήμαρχο, άμεσα πρόκειται να ξεκινήσουν εργασίες για να αποκατασταθεί η εικόνα σε δύο κεντρικά και πολυσύχναστα σημεία της πόλης, στον άξονα της Δημητρίου Γούναρη και της Αριστοτέλους.

Δείτε επίσης: Δήμος Θεσσαλονίκης: Έρχεται ωράριο στην αποκομιδή – Μέσω app η προβλεπόμενη άφιξη των απορριμματοφόρων

Ξεκινούν οι παρεμβάσεις στη Δημητρίου Γούναρη

Στα μέσα Φεβρουαρίου μπαίνουν συνεργεία στη Δημητρίου Γούναρη, ενός άξονα που παρουσιάζει ιδιαίτερα προβλήματα. Η δημοτική αρχή σχεδιάζει να προχωρήσει παρεμβάσεις αποκατάστασης του πλακόστρωτου, το οποίο είναι σε αρκετά σημεία του επικίνδυνο για τους πεζούς. Όπως εξηγεί στη Voria.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας Πρόδρομος Νικηφορίδης, στον άξονα υπάρχουν ακόμα και λακκούβες ενώ σε ορισμένα σημεία έχει υποχωρήσει το έδαφος με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλες ανισοσταθμίες. «Οι παρεμβάσεις θα είναι σημειακές και δεν θα διαρκέσουν μεγάλο διάστημα», επισήμανε ο κ. Νικηφορίδης.

Από τον Μάρτιο οι παρεμβάσεις στον άξονα της Αριστοτέλους

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στον πεζόδρομο της Δημητρίου Γούναρη, τα συνεργεία θα μεταφερθούν στην Αριστοτέλους. Σε πολλά σημεία του άξονα εντοπίζονται σπασμένες πλάκες, οι οποίες θα αντικατασταθούν προκειμένου να μην υπάρχει κίνδυνος για τους πεζούς. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται, κυρίως, στην περιοχή κάτω από το πέταλο, με τα παράνομα των δημοτών να είναι συνεχόμενα. Την κατάσταση αυτή, όπως ξεκαθαρίζει η δημοτική αρχή, θα αλλάξει έως ότου προχωρήσει η παρέμβαση. Η οριστική μελέτη για την ανάπλαση στον άξονα και στην πλατεία Αριστοτέλους έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται αυτό το διάστημα στην Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων για παρατηρήσεις. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης, «αυτόν τον φαραωνικό τρόπο προσέγγισης που ακυρώνει την ιστορικότητα και τη διαδρομή αυτής της πλατείας, η διοίκηση θέλει όχι να την ακυρώσει αλλά να τη διορθώσει». «Θέλουμε να αποκατασταθεί η μελέτη της Αριστοτέλους στο πνεύμα της ιστορικότητας αυτής της πλατείας», σημείωσε χαρακτηριστικά. Πάντως, για την ανάπλαση της Αριστοτέλους, ο δήμος βρίσκεται σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για τη χρηματοδότηση του έργου, όπως και για άλλες τέσσερις εμβληματικές παρεμβάσεις, της κατασκευής του ξύλινου καταστρώματος στην παλιά παραλία, της ανάπλαση της πλατείας Διοικητηρίου και της πλατείας Δημοκρατίας.

Για το ντεκ στην παλιά παραλία, όπως ανακοίνωσε ο κ. Αγγελούδης σε συνεννόηση με τον περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα, με μια προμελέτη που θα στηριχθεί στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, θα προχωρήσει το έργο με τη μέθοδο μελέτη – κατασκευή που θα υλοποιήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Η δημοτική αρχή δρομολογεί επίσης παρεμβάσεις αποκατάστασης στα πεζοδρόμια όλων των Δημοτικών Κοινοτήτων και των πλακόστρωτων στην Άνω Πόλη. Αλλαγές θα προχωρήσουν και στον άξονα της Ελένης Ζωγράφου ώστε να εξομαλυνθεί η κίνηση των οχημάτων και κυρίως των ασθενοφόρων που πηγαίνουν στο νοσοκομείο «Άγιος Δημήτριος», μέσω μιας πολιτικής προσπάθειας ώστε να μειωθούν τα κενά των κυβολίθων.

Θεσσαλονίκη: Έρχεται παρέμβαση στο… καλντερίμι της Ελένης Ζωγράφου – Ποια λύση προκρίνεται

Οι προγραμματικές δεσμεύσεις της δημοτικής αρχής σε Τεχνικά Έργα και Βιώσιμη Κινητοκότητα

ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ
Ο δημόσιος χώρος έχει καταλυτική επίδραση στον αστικό ιστό τόσο σε χωρικό όσο και σε κοινωνικοοικονομικό επίπεδο. Η δημοτική αρχή, όπως αναφέρει, θα απαντήσει με έργα ανάπλασης πλατειών, αστικών περιοχών, αξόνων, με στόχο την αύξηση του Πρασίνου, την βελτίωση της ποιότητας και της λειτουργικότητας του δημόσιου χώρου.

ΑΜΕΣΕΣ ΠΑΕΜΒΑΣΕΙΣ:
Με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο προχωρούν άμεσα σε δύο δημοπρατήσεις για την απόδοση Δημόσιου χώρου και λειτουργιών στην πολύπαθη Πλατεία Ελευθερίας και στον Άξονα της Αγίας Σοφίας:

Παράλληλα, σε συνεργασία με τον Περιφερειάρχη κ. Απόστολο Τζιτζικώστα και με χρηματοδότηση από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Κεντρικής Μακεδονίας, δρομολογούνται ενέργειες εντός του 2024 για την έναρξη εμβληματικών έργων, όπως:

  • του Ξύλινου καταστρώματος (Ντεκ) στην Παλιά Παραλία
  • της Πλατείας Διοικητηρίου
  • της Πλατείας Δημοκρατίας
  • του Άξονα της Αριστοτέλους
  • της Ανάπλασης της  Άνω Πόλης

ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Επικαιροποιείται το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του δήμου. Αξιολογείται η επαναφορά της διπλής κίνησης σε μονόδρομους, με στόχο την εξοικονόμηση χώρου για τους πεζούς, την αποτροπή της διπλής στάθμευσης.

ΑΜΕΣΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ:

  • Επισκευές πλακοστρώσεων στον άξονα της Αριστοτέλους
  • Επισκευές πλακοστρώσεων στη Δημητρίου Γούναρη
  • Αποκατάσταση στα πεζοδρόμια  όλων των Δημοτικών Κοινοτήτων
  • Αποκατάσταση πλακόστρωτων στην Άνω Πόλη
  • Βελτιωτικές παρεμβάσεις στον πεζόδρομο της Ελένης Ζωγράφου για εξομάλυνση της κίνησης
  • Παρεμβάσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες
  • Νέες διαγραμμίσεις διαβάσεων πεζών σε όλη την πόλη
  • 500 νέες θέσεις στάθμευσης για μηχανές
  • Δημιουργία υπαίθριων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων
  • Πασαλάκια

ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ:  

  • Δημιουργούμε 1.000 νέες θέσεις στάθμευσης κάθε χρόνο.
  • Μειώνουμε την οδική ταχύτητα εντός των ορίων του Δήμου.
  • Αξιοποιούμε τα μέσα που προσφέρει η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία.
  • Δημιουργούμε Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Κυκλοφορίας, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τροχαίας.
  • Δημιουργούμε νέο, οργανωμένο χώρο στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων.
  • Μεταφέρουμε τον τερματικό σταθμό του ΟΑΣΘ από την πλατεία Ελευθερίας.
  • Εξασφαλίζουμε προσβάσιμες διαδρομές για τα ΑμεΑ.
  • Σχεδιάζουμε δέσμη κινήτρων για την αύξηση των διαθέσιμων ιδιωτικών χώρων στάθμευσης.
  • Επανασχεδιάζουμε και δημιουργούμε νέα δίκτυα ποδηλατοδρόμων.

ΠΗΓΗ: votia.gr